Brainstormsessie
Met een brainstormsessie ontdekken wij samen met jou wat jouw organisatie uniek maakt en achterhalen wij wat de drijfveren, missie en doelen van je organisatie zijn.
Wij organiseren jouw brainstormsessie
In de online wereld is de concurrentie gigantisch. Hoe zorg je er voor dat klanten dan voor jou kiezen en niet voor je concurrent? Zit jij even vast met jouw bedrijf? Dan kan een (online) brainstormsessie helderheid scheppen.
Dat doe je door de unieke kwaliteiten van jouw organisatie te benadrukken. Maar hoe weet je wat jouw unieke kwaliteit is? Dat achterhalen wij samen met een brainstormsessie.
Wat is een brainstormsessie?
Een brainstormsessie laten organiseren is de perfecte manier om erachter te komen wat jouw organisatie uniek maakt. In een brainstormsessie achterhalen wij samen met jou wat de drijfveren, missie en doelen van je organisatie zijn.
Ook bespreken wij de sterke en minder sterke punten van jouw organisatie. Op basis hiervan kunnen wij jouw organisatie voorzien van een uniek verhaal waarin het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf wordt benadrukt.
Tijdens een brainstormsessie vertalen wij jouw missie en doelstellingen tot een gestructureerd plan met een uniek verhaal
!
August, organiseert brainstormsessies bij Web-kings.nl
Wij brengen jouw merkidentiteit in kaart
Je wil dat klanten jouw merk herkennen bij elke online uiting die je doet als organisatie. Het is daarom belangrijk een goede merkidentiteit te formuleren waarin jouw unieke kwaliteit naar voren komt.
Wij starten de brainstormsessie met een kick-off waarin wij de merkidentiteit van jouw organisatie formuleren. Dat doen wij door antwoorden te vinden op vragen als: waar staat de organisatie voor? Wat is de missie? Wie wil je bereiken en met welke kanalen doe je dat? Samen vinden wij jouw unieke verhaal.
Samen bouwen wij jouw plan van aanpak
Wij bekijken samen hoe de markt waarin jouw organisatie actief is eruit ziet. Wij achterhalen jouw positie in het online speelveld en onderzoeken met verschillende interactieve technieken wat jouw organisatie onderscheidend en geloofwaardig maakt in de ogen van de doelgroep.
Door de online kennis van ons team te combineren met jouw kennis van de markt creëren we samen een effectief plan van aanpak.
Waar zal de brainstormsessie zich afspelen?
In samenspraak kunnen wij bij jullie op locatie komen voor de brainstormsessie of zijn jullie natuurlijk van harte welkom bij ons op kantoor.
Het is verstandig om te weten dat een goede ruimte een belangrijke vereiste is om de brainstormsessie te laten slagen. Het moet een ruimte zijn die de creatieve zintuigen stimuleert.
Hoeveel mensen doen mee aan de brainstormsessie?
Vanuit Web-Kings is er een organisator en wij werken het liefst met kleine groepjes van maximaal 4 deelnemers.
Dit doen wij bewust om zo goed focus erin te houden en natuurlijk ook om het kostentechnisch interessant te houden.
Hoelang duurt een brainstormsessie?
Onze brainstormsessies nemen gemiddeld een halve dagdeel in beslag (4 uur). Afhankelijk van de complexiteit van de organisatie of de vraagstukken kunnen de sessies langer duren.
Het kan soms voorkomen dat een brainstormsessie meerdere dagen in beslag neemt. Ook kunnen brainstormsessies zich online afspelen.
Wat staat er in het plan van aanpak?
De uitkomst van de brainstormsessie is een plan van aanpak. Hierin zullen concrete stappen beschreven worden om de bevindingen te realiseren en te implementeren.
Het advies hierbij is wel dat wij aanblijven voor een stukje monitoring.
Welke methode gebruiken jullie voor de brainstormsessie?
Om de brainstormsessie gestructureerd te houden richten wij ons op maximaal 3 a 4 vraagstukken per sessie.
Daarna gebruiken wij SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant en Time-Bound) goals om het plan van aanpak op te stellen.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Of heb je een andere vraag of opmerking?
We zitten voor je klaar. Neem contact met ons op via e-mail, telefoon of via dit formulier.